Остання редакція: 2018-05-29
Тези доповіді
Встановлені причини руйнування валів якорів генераторів DUGG-28 пасажирських вагонів з покриттями, нанесеними електроконтактним наплавленням, основними з яких являються: невідповідність геометричних розмірів існуючим вимогам кресленика 45167 “Welle”, наявність термічних мікротріщин біля неметалевих включень. Фрактографічні та металофізичні дослідження показали, що ріст втомної макротріщини відбувається з концентратора напружень розташованого в зоні шпоночного паза.
Показано, що матеріал вала близький за хімічним складом та механічними властивостями до сталі 34ХМ ГОСТ 4543-48 після загартування та високого відпуску.
Встановлені механічні властивості конструкційної сталі валів якорів генераторів DUGG-28, які близькі за механічними властивостями до сталі 34ХМ ГОСТ 4543-48 після загартування та високого відпуску. Механічні властивості конструкційної сталі,отримані шляхом статичного крутіння зразків, та аналіз умов експлуатації підвагонних генераторів DUGG-28 дозволили визначити діаграми граничних напружень циклу зразка та хвостовика вала якоря генератора DUGG-28, за допомогою яких встановлено його запас міцності. Втомне руйнування хвостовиків не можливе за умови відсутності мікротріщи в покриттях, нанесених електроконтактним наплавленням. Показано, що недотримання вимог кресленика 45167 “Welle” обумовлює виникнення максимальних напружень розтягу в галтелі хвостовика вала якоря генератора, що ускладнює виявлення в цьому місці втомних тріщин існуючими в депо та на вагоноремонтних заводах приладами неруйнівного уконтролю. Запропоновано виявляти підповерхневі мікротріщини в шийках хвостовиків валів якорів генераторів за допомогою вихорострумового імпульсного дефектоскопа.