Розмір шрифту:
ДОСЛІДЖЕННЯ ХАРАКТЕРИСТИК АВТОМОБІЛЬНОГО ГЛУШНИКА
Остання редакція: 2021-09-08
Тези доповіді
За останні роки в Європейських розвинених країнах відзначається великий прогрес в зниженні шуму легкових автомобілів. Це було досягнуто за рахунок постійного зменшення допустимих рівнів зовнішнього шуму і забезпечено розвитком нових технологій по зниженню шуму. Шум нових легкових автомобілів за 25 років зменшився на 10-12 дБА. У 1994 р. набула чинності поправка 02 до Правил ЕЭК ООН №51 [1,2]. У 2003-05 роках введена поправка 03. Основні відмінності таких поправок полягають в наступному:
• зменшення на 2-5 дБА допустимих рівнів звуку;
• введення методики підготовки глушників, що мають набивання волокнистими матеріалами, до акустичних випробувань (перевірка на видування);
• включення в усі Правила вимог до випробувальної ділянки дороги для проведення випробувань на зовнішній шум;
• набивання глушників не повинне містити азбесту.
У зовнішньому шумі легкового автомобіля при розгоні одне з перших місць займає шум системи випуску відпрацьованих газів двигуна [3]. Відведення газів від двигуна здійснюється через нейтралізатори, трубопроводи, глушники. Правильно вибраний за акустичними показниками глушник дозволяє істотно понизити шум автомобіля в цілому.
Глушник аеродинамічного шуму вихлопу – основний засіб шумозахисту автомобіля. При виході продуктів згорання з циліндрів вихлопні гази мають швидкість 500-600 м/с. а температуру понад 1200 С, звуковий тиск до 160 дБ. На вході в глушник ці значення знижуються до 60-100 м/с, 600 С. 120 дБ відповідно [4]. Одночасно з цим глушник створює протитиск в газовихлопному тракті, що позначається на потужності, двигуна. Приблизно протитиск 5000 Па (500мм водяного стовпа) знижує потужність ДВС на 1% [5].
• зменшення на 2-5 дБА допустимих рівнів звуку;
• введення методики підготовки глушників, що мають набивання волокнистими матеріалами, до акустичних випробувань (перевірка на видування);
• включення в усі Правила вимог до випробувальної ділянки дороги для проведення випробувань на зовнішній шум;
• набивання глушників не повинне містити азбесту.
У зовнішньому шумі легкового автомобіля при розгоні одне з перших місць займає шум системи випуску відпрацьованих газів двигуна [3]. Відведення газів від двигуна здійснюється через нейтралізатори, трубопроводи, глушники. Правильно вибраний за акустичними показниками глушник дозволяє істотно понизити шум автомобіля в цілому.
Глушник аеродинамічного шуму вихлопу – основний засіб шумозахисту автомобіля. При виході продуктів згорання з циліндрів вихлопні гази мають швидкість 500-600 м/с. а температуру понад 1200 С, звуковий тиск до 160 дБ. На вході в глушник ці значення знижуються до 60-100 м/с, 600 С. 120 дБ відповідно [4]. Одночасно з цим глушник створює протитиск в газовихлопному тракті, що позначається на потужності, двигуна. Приблизно протитиск 5000 Па (500мм водяного стовпа) знижує потужність ДВС на 1% [5].
Ключові слова
глушник автомобільний; швиткість потоку; шумність
Full Text:
PDF